Структурні елементи висновку психолога за результатами проведеної слідчої (розшукової) дії:
Загальні рекомендації щодо складання висновків:
Ключовими факторами, на які важливо спиратися психологові у висновку, є: процедура проведення, вікові та індивідуальні особливості дитини, процесуальний статус дитини, вид слідчої дії та особливості самої події.
Враховуючи вікові особливості, психолог спирається на відповідність / невідповідність психічних процесів, емоційних проявів, поведінки та каналів відтворення. Під час врахування процесуального статусу дитини психолог може описати таке:
Під час врахування слідчої дії психологу важливо зважати на мету самої слідчої дії, відповідно до якої може отримуватись і психологічно значуща інформація:
Вид слідчої дії
Мета слідчої дії
Що можна зафіксувати
Вид слідчої дії
Вид слідчої дії
Мета слідчої дії
Мета слідчої дії
Що можна зафіксувати
Що можна зафіксувати
Допит
Отримання (збирання) доказів або перевірка вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні.
Про що саме дитина розповіла, чи наявні ознаки пережитого досвіду, чи наявні ознаки психотравмування, рекомендації, щодо подальших дій (наприклад, проведення відповідних експертиз, обмеження участі у слідчих діях, звернення до психолога тощо).
Вид слідчої дії
Допит
Мета слідчої дії
Отримання (збирання) доказів або перевірка вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні.
Що можна зафіксувати
Про що саме дитина розповіла, чи наявні ознаки пережитого досвіду, чи наявні ознаки психотравмування, рекомендації, щодо подальших дій (наприклад, проведення відповідних експертиз, обмеження участі у слідчих діях, звернення до психолога тощо).
Пред’явлення для впізнання
Впізнати.
Особливості поведінки дитини та її емоційні реакції у процесі впізнання, за якими ознаками (критеріями) дитина впізнавала особу (наприклад, колір очей або волосся, специфічні ознаки зовнішності тощо)
Вид слідчої дії
Пред’явлення для впізнання
Мета слідчої дії
Впізнати.
Що можна зафіксувати
Особливості поведінки дитини та її емоційні реакції у процесі впізнання, за якими ознаками (критеріями) дитина впізнавала особу (наприклад, колір очей або волосся, специфічні ознаки зовнішності тощо)
Обшук
● Виявлення та фіксація відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення;● відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення;● встановлення місцезнаходження розшукуваних осі.
Особливості поведінки дитини під час обшуку, інформація надана дитиною про обставини події, особливості взаємодії дитини з найближчим оточенням інша значима інформація про дитину (наявність енурезу, умови проживання тощо).
Вид слідчої дії
Обшук
Мета слідчої дії
● Виявлення та фіксація відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення;● відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення;● встановлення місцезнаходження розшукуваних осі.
Що можна зафіксувати
Особливості поведінки дитини під час обшуку, інформація надана дитиною про обставини події, особливості взаємодії дитини з найближчим оточенням інша значима інформація про дитину (наявність енурезу, умови проживання тощо).
Огляд
Виявлення та фіксація відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення
Як дитина поводилася, яким був її психоемоційний стан, про що вона розповіла у процесі огляду
Вид слідчої дії
Огляд
Мета слідчої дії
Виявлення та фіксація відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення
Що можна зафіксувати
Як дитина поводилася, яким був її психоемоційний стан, про що вона розповіла у процесі огляду
Освідування
Виявлення на тілі, одязі, в якому дитина перебуває, слідів кримінального правопорушення та їх вилучення або виявлення особливих прикмет, якщо для цього не потрібно проводити судово-медичну експертизу
Як дитина поводилася, яким був її психоемоційний стан, про що вона розповіла у процесі свідчення про обставини події
Вид слідчої дії
Освідування
Мета слідчої дії
Виявлення на тілі, одязі, в якому дитина перебуває, слідів кримінального правопорушення та їх вилучення або виявлення особливих прикмет, якщо для цього не потрібно проводити судово-медичну експертизу
Що можна зафіксувати
Як дитина поводилася, яким був її психоемоційний стан, про що вона розповіла у процесі свідчення про обставини події
Слідчий експеримент
Перевірка і уточнення відомостей, які мають значення для встановлення обставин кримінального правопорушення
Особливості відтворення дитиною обставин подій, її емоційні реакції у процесі відтворення, наявність ознак пережитого досвіду
Вид слідчої дії
Слідчий експеримент
Мета слідчої дії
Перевірка і уточнення відомостей, які мають значення для встановлення обставин кримінального правопорушення
Що можна зафіксувати
Особливості відтворення дитиною обставин подій, її емоційні реакції у процесі відтворення, наявність ознак пережитого досвіду
Проведення експертиз
Отримання (збирання) доказів або перевірка вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні
Особливості поведінки та емоційних реакцій дитини, інформація, яку надавала дитина, спілкуючись з експертом про особливості події
Вид слідчої дії
Проведення експертиз
Мета слідчої дії
Отримання (збирання) доказів або перевірка вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні
Що можна зафіксувати
Особливості поведінки та емоційних реакцій дитини, інформація, яку надавала дитина, спілкуючись з експертом про особливості події
Рекомендації щодо використання умовних позначень:
часовий проміжок у відеоматеріалах
[00.00.00]
часовий проміжок у відеоматеріалах
часовий проміжок у відеоматеріалах
[00.00.00]
[00.00.00]
запитання особи, яка його поставила, та відповіді дитини можна позначати так
Психолог: Як тебе звати?Дитина: Яна
часовий проміжок у відеоматеріалах
запитання особи, яка його поставила, та відповіді дитини можна позначати так
[00.00.00]
Психолог: Як тебе звати?Дитина: Яна
паузи у розповіді дитини позначаються
... (три крапки)
часовий проміжок у відеоматеріалах
паузи у розповіді дитини позначаються
[00.00.00]
... (три крапки)
слово або фраза, яка обірвалась
.. (дві крапки)
часовий проміжок у відеоматеріалах
слово або фраза, яка обірвалась
[00.00.00]
.. (дві крапки)
опис емоційних проявів досліджуваної особи
[]: ілюстративні жести, жести-адаптери, мімічно-пантомімічний супровід мови
часовий проміжок у відеоматеріалах
опис емоційних проявів досліджуваної особи
[00.00.00]
[]: ілюстративні жести, жести-адаптери, мімічно-пантомімічний супровід мови
посилання на висловлювання дитини по тексту беруться у лапки
дитина розповіла, що бачила, як чоловік вдарив жінку: «Я тоді стояла навпроти них і бачила, як цей чоловік почав бити рукою ту жінку»
часовий проміжок у відеоматеріалах
посилання на висловлювання дитини по тексту беруться у лапки
[00.00.00]
дитина розповіла, що бачила, як чоловік вдарив жінку: «Я тоді стояла навпроти них і бачила, як цей чоловік почав бити рукою ту жінку»
Загальні рекомендації щодо оформлення висновку: