І. Розлади аутистичного спектра
Розлади аутистичного спектра (далі – РАС) – це сукупність характерних розладів, які проявляються в дефіциті спілкування, соціальної взаємодії та стереотипних формах поведінки, що впливають майже на всі аспекти життя людини. Згідно з міжнародною класифікацією хвороб (МКХ-10), аутизм є загальним розладом психологічного розвитку (F84).
ІІ. Шизофренія
Шизофренія (childhood-onset schizophrenia, COS) зазвичай проявляється до 12 років як важка форма психотичного розладу, що характеризується хронічним (за наявності рецидивів) перебігом і визначається як достатньо рідкісний розлад. Прояви дитячої шизофренії можуть бути досить різними, тому треба звертати увагу на надто ускладнене невластивими для її віку міркуваннями та афективну насиченість дивних поведінкових проявів, які часто важно зрозуміти.
ІІІ. Інтелектуальна недостатність
Інтелектуальна недостатність – це форма розумового і психічного недорозвинення кори головного мозку від легкого до глибокого ступенів, що виникає в результаті ураження центральної нервової системи у пренатальному (внутрішньоутробний період), натальному (під час пологів) або постнатальному – ранньому етапі життєвого розвитку.
ІV. Органічне ураження центральної нервової системи
Органічне ураження центральної нервової системи – це група нервово-психічних розладів, які можуть виникати внаслідок впливу певних патологічних факторів на різних етапах онтогенетичного розвитку головного мозку. Ця патологія має досить багато варіантів перебігу і різні механізми прогресування. Клінічні прояви та патогенез розладів залежать від причин ураження, періоду онтогенезу, періоду впливу шкідливих зовнішніх факторів, локалізації та глибини ураження мозкових структур тощо.
V. Синдром дефіциту уваги та гіперактивності
Синдром (розлад) дефіциту уваги та гіперактивності, або порушення активності та уваги (СДУГ), –– розлад розвитку, що характеризується дисфункцією, яка викликає симптоми неуважності, гіперактивності, імпульсивності та емоційної дисрегуляції.
VІ. Селективний мутизм
Селективний мутизм – розлад, що виражається в небажанні спілкуватися в певних ситуаціях. Найчастіше – це соціальні ситуації, пов'язані з публічністю або значною кількістю людей в дитсадку, шкільному класі, гуртку тощо.
VІІ. Діти з тенденціями до формування акцентуації характеру / психопатії
Демонстративність / істероїдність дітей проявляється у прагненні привернути до себе увагу у будь-які можливі способи. Такі діти, як правило, досить активні в спілкуванні, однак у більшості випадків, звертаючись до однолітків, не відчувають до них реального інтересу, адже взаємини з іншими дітьми є для них засобом самоствердження і привернення уваги.
Опитування дітей з особливостями розвитку передбачає дотримання певних правил!